Veelgestelde vragen

  • Home
  • Veelgestelde vragen

Producten

Welke maat fiets is voor mij geschikt?

Het bepalen van de juiste fietsmaat is afhankelijk van je lengte.

Wij verwijzen u graag door naar onze matentabel voor nadere informatie en ondersteuning.
Het is belangrijk dat als je op de fiets zit, je met je tenen de grond kunt raken, waardoor net balans behouden wordt. 

Koop de fiets niet te groot, kinderen voelen zich vaak erg onveilig op een te grote fiets, waardoor ze het plezier in fietsen kunnen verliezen!

Kan ik de fiets wel zelf monteren?

Fietsen worden niet rijklaar, maar voor 85% gemonteerd geleverd.

De fiets wordt in een doos vervoerd om het risico op transportschade te verkleinen.

Dit betekent dat de losse onderdelen, zoals o.a. het voorwiel, de trappers, het zadel en het stuur nog afgemonteerd moet worden.

Ook afstelling van de fiets valt onder rijklaar maken van de fiets maar met behulp van de montagehandleiding is dit zeker te doen! 

Kleine kinderfietsjes zijn over het algemeen al voor 95% gemonteerd bij levering, de te monteren onderdelen verschilt per fiets.

Hoe kan ik mijn product (fiets) het beste onderhouden?

Het is erg belangrijk om de nieuwe fiets, loopfiets, auto of scooter goed te onderhouden.

Voorkom roest en plaats deze zoveel mogelijk droog en beschut.

Tevens adviseren wij de producten (fiets) in te spuiten met bijvoorbeeld siliconenspray, dit geeft een beschermlaagje.

Controleer regelmatig de bandenspanning maar let daarbij op dat de banden niet te hard zijn!

Ook is het belangrijk regelmatig de ketting en kabels van de fiets te smeren om de fiets soepel te laten lopen.

Verzending

Hoe wordt de fiets verzonden en hoelang duurt het?

Afhankelijk van de door jou bestelde fiets, auto of scooter vindt verzending binnen Nederland plaats met PostNL.
Over het algemeen geldt: fietsen op werkdagen voor 16:00 uur besteld binnen 48 uur in huis, met uitzondering van de vrijdag.

Fietsen besteld op vrijdag worden op dinsdag geleverd.

Wat zijn de verzendkosten?

Wij berekenen euro 15,00 voor het verzenden van onze fietsen binnen Nederland en België.

Moet mijn afleveradres gelijk zijn aan mijn woonadres?

Nee dat hoeft zeker niet! Je kunt de bestelling bij u thuis of op elk ander gewenst adres, bijvoorbeeld je werkadres, laten bezorgen.

Er moet wel iemand fysiek aanwezig zijn op het gekozen adres, een postbusadres is daarom geen geschikt adres.

Service

Zijn alle fietsen in de webshop leverbaar?

Wij streven ernaar het aanbod in de webshop zo actueel mogelijk te houden, dit betekent dat in principe alle producten leverbaar zijn.

Helaas kan het een enkele keer voorkomen dat wij een fiets niet kunnen leveren omdat de voorraad nog aangevuld moet worden

Maar wij doen ons uiterste best teleurstellingen te voorkomen!

In het geval van onvoldoende voorraad nemen wij rechtstreeks contact met u op.

Zijn jullie ook telefonisch bereikbaar?

Wij zijn op werkdagen van 09:00 tot 16:00 uur te bereiken op het telefoonnummer: +31 6 53265993.

Zit er garantie op de fietsen?

Op alle fietsen zit een jaar fabrieksgarantie op het frame.

Echter bieden wij deze garantie niet op de lopende onderdelen, zoals bijvoorbeeld de wielen, banden, ketting, het stuur en versnellingen.

Ook roestvorming valt niet onder de garantie, wij adviseren de fiets voor en tijdens gebruik in te spuiten met silliconenspray.

Dit is een goede manier om roest tegen te gaan.

 

Op alle auto’s en scooters zit een jaar fabrieksgarantie op het frame.

Echter bieden wij deze garantie niet op de lopende onderdelen, zoals bijvoorbeeld de wielen, banden, stuur en accu’s

Daarnaast bieden wij garantie bij schade die is ontstaan als gevolg van het transport.

Transportschade dient zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen, bij ons te worden gemeld.

Samen met onze leveranciers gaan wij aan de slag om deze problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Hebben jullie een showroom, waar ik de fiets kan uitproberen?

Wij hechten belang aan het aanbieden van mooie kinderfietsen, loopfietsen, auto’s en scooters voor een aantrekkelijke prijs.

Om deze reden proberen wij de kosten zo laag mogelijk te houden en hebben wij geen showroom.

Wel kunnen wij na een gemaakte afspraak, een fiets op ons kantoor als voorbeeld laten zien, dit betekend dat wij dan speciaal voor

Deze gemaakte afspraak een fiets voor u laten afmonteren.

Wanneer u bijvoorbeeld twijfelt over de juiste maat van de fiets, verwijzen wij u graag naar de vraag ‘welke maat fiets is voor mij geschikt?’.

Mocht de maat toch niet geschikt zijn, is het uiteraard mogelijk om de fiets te retourneren.

Klik voor meer informatie over herroeping/retourneren op onze retourpagina.

Mijn fiets is met schade of incompleet geleverd, wat nu?

Wat vervelend dat u problemen ervaart met het nieuw aangekochte product (fiets)!

Helaas kan het in een enkel geval voorkomen dat een fiets schade heeft bij ontvangst.

Dit kan bijvoorbeeld zijn gekomen door transport of door een fabricagefout.

Transportschade dient zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen, per e-mail bij ons te worden gemeld.

Samen gaan wij aan de slag om deze problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Ik heb de verkeerde product geleverd gekregen, wat nu?

Al onze producten worden met zorg verzonden, de kans op het verzenden van het verkeerde product is daarom erg klein.

Mocht het zo zijn dat u toch het verkeerde product hebt ontvangen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op zodat wij de fout kunnen herstellen.

Stuur een e-mail naar support@newgenerationbikes.nl met hierin uw bestelgegevens, omschrijving van het probleem en een foto van

zowel het verkeerde product als de doos waarin het product is geleverd.

Wij zullen direct contact opnemen met de betreffende leverancier om de omruiling (indien mogelijk) in te plannen.

Mocht omruilen niet mogelijk zijn, dan gaan we samen op zoek naar een passende oplossing.

Let op! Het is belangrijk om het foutief ontvangen product in de originele doos te laten, anders kunnen wij deze helaas niet meer retour nemen of voor u omruilen.

Ik wil mijn product retourneren, hoe werkt dit?

Het is mogelijk om uw product binnen 14 dagen te retourneren.

Vul hiervoor het formulier voor herroeping in die u op de pagina retouren kan vinden. De retourkosten zijn voor eigen rekening.

Let op! Het product kan enkel in nieuwstaat* én in de originele verpakking geretourneerd worden.

Is er iets mis met het product of de verpakking? Neem dan contact op met onze klantenservice.

*Onder nieuwstaat verstaan wij dat u het product en de originele verpakking terugstuurt zoals u deze hebt ontvangen: ongebruikt en onbeschadigd.

Wil u geen fiets maar een onderdeel van onze site retourneren? Neem dan contact op met onze klantenservice. De retourkosten zijn voor eigen rekening.

Ik heb mijn product geannuleerd of teruggestuurd. Wanneer krijg ik mijn aankoopbedrag teruggestort?

Zodra wij het product ongebruikt en onbeschadigd hebben ontvangen zal de fiets worden gecrediteerd.

Nadat de fiets teruggekomen en gecontroleerd is, zal het aankoopbedrag binnen 14 werkdagen gecrediteerd worden op rekening van aankoop.

U ontvangt hiervoor een creditnota per e-mail.

Ik heb een product besteld, maar ik wil de bestelling toch annuleren. Wat nu?

Het kan natuurlijk zijn dat u per ongeluk het verkeerde product hebt besteld of afziet van de bestelling.

Probeer dan zo snel mogelijk telefonisch contact met ons op te nemen.

Als de fiets al verzonden is rekenen wij 25 euro voor het aan de deur weigeren van het product.

Privacy

Persoonlijke gegevens van onze klanten en bezoekers worden met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandeld en beveiligd.

Newgenerationbikes.nl houdt zich in alle gevallen aan de eisen die de Wet bescherming persoonsgegevens stelt.

In het kader van de dienstverlening, wanneer u een product besteld of andere diensten van Newgenerationbikes.nl afneemt, legt Newgenerationbikes.nl gegevens vast.

Deze gegevens worden gebruikt voor de uitvoering van uw bestelling, haar dienstverlening en om u van haar (nieuwe) producten en diensten op de hoogte te houden.

U kunt deze gegevens in uw account zelf verwijderen en u kan zich te allen tijde uitschrijven voor onze nieuwsbrief.

Uw gegevens zullen dan niet langer worden bewaard en u ontvangt geen e-mailberichten meer.